Cursuri



SC TERA IMPEX SRL

Str. Dorului, Nr 20, Etaj 2
Sibiu, Romania

Tel: 0744 703966

Email: 
didactic@teraimpex.ro  


SC TRD SRL

Str. Stefan cel Mare, Nr 152-154
Sibiu, Romania

 Tel: 0744 703966

Email: 
didactic@teraimpex.ro  

 

 

 

 
 
 
 
Curs Mecatronica

 1.    COMPONENȚA PROGRAMULUI:

Programul de training se desfșoar pe parcursul a dou zile, având urmtoarea structur:

  • Durata training: 3 zile, 8h/zi
  •  Instruire teoretica – 6 ore
  •  Instruire practica – 18 ore
  • O grupa de cursanti va fi format din 16 persoane (4 grupuri de lucru formare din câte 4 persoane, fiecare)

2. OBIECTIVELE PROGRAMULUI:

Scopul acestui program:

·         Pentru elevi: completarea cunoștințelor de baz cu noile tehnici și tendințe din domeniul mecatronic - automatizri, pentru a crește adaptabilitatea și absorbția acestora pe piața forței de munc, astfel încât s fie capabil s performeze în orice organizație și la orice nivel de competenț.

·         Pentru tehnicieni care lucreaz în domeniul industriei mecatronice și automatizri: dezvoltarea de competente si abilitți pentru lucrul cu componente tehnologice de baz pentru produsele mecatronice high-tech, în scopul realizrii de modele experimentale i prototipuri mecatronice, precum i în laboratoarele /atelierele de asamblri/ microasamblri subansamble i ansamble mecatronice, desfurând activiti complexe în domeniul tehnologiilor i produselor mecatronice specializate. 

 Aceste lucruri se pot concretiza prin dezvoltarea acelor cunoștințe, abilitți, competențe, comportamente și atitudini necesare obținerii de perfomanțe ridicate în orice companie care desfșoar activitți în domeniul automatizrilor.

3. METODELE ȘI INSTRUMENTELE UTILIZATE:
Cursul are la baza:
25% Conceptualizare și teorie
75% Exercitii și studii practice

 Instruire teoretic:

  • Elemente de pneumatica
  •  Actionari electrice
  • Automatizari: automate programabile, programare limbaj Ladder 

Instruire practic 

DOMENIUL PNEUMATIC: 

  1. STANDUL PNEUMATIC SIMPLU: Profesorul va prezenta scopul i obiectivele lucrrii aplicative, componena standului, rolul funcional al fiecrui element component al standului. La prezentarea acestui stand, profesorul insist pe construcia, forma i rolul fiecrui element din componena standului. Se va repeta, împreun cu cursanii, legtura între simbolurile fiecrui aparat de pe stand i rolul su funcional. Apoi se va prezenta rolul, în cadru schemei de fa, al fiecrui aparat, ce efecte va avea schimbarea strii fiecrui aparat de comand de pe stand asupra micrilor tijei pistonului. Se va prezenta distribuitorul în regim de pilot i în regim de pilotat. Se vor efectua diferite conexiuni rapide între elementele standului i se vor verifica efectele. 
  1. STAND PENTRU STUDIUL ACIONRILOR PNEUMATICE: Profesorul va prezenta scopul i obiectivele lucrrii aplicative, componena standului, rolul funcional al fiecrui element component al standului. Se vor identifica aparatele destinate comenzii manuale a micrilor tijei pistonului pneumatic. Se vor realiza conexiunile rapide între aparatele de pe stand i cilindrul pneumatic. Se vor purta discuii referitoare la rolul fiecrui aparat i efectele schimbrii strii acestuia asupra micrii tijei pistonului. Se vor stabili împreun cu cursanii diferite scheme de aplicaii urmând a fi implementate pe stand. Profesorul urmrete ca fiecare cursant s conceap o schem care apoi s fie implementat pe stand. 
  1. STANDUL PNEUMATIC CONDUS CU PLC: Profesorul va prezenta scopul i obiectivele lucrrii aplicative, componena standului, rolul funcional al fiecrui element component al standului. Profesorul începe prin a identifica împreun cu cursanii, prile componente ale distribuitoarelor folosite în construcia standului. Profesorul prezint elementul de acionare-cilindrul pneumatic, prile componente, camerele de lucru, modul de aciune al aerului comprimat asupra feelor pistonului. Apoi se prezint cum aerul sub presiune creeaz fora asupra pistonului i cum se realizeaz exhaustarea aerului din camera opus. Cursanții realizeaaz conexiunile rapide între cilindrul pneumatic i elementele de distribuie (distribuitoare). Profesorul, cu schema în fa, explic conexiunile realizate la intrrile i ieirile PLC, rolul fiecreia și realizarea de scheme diferite. 

DOMENIUL ACȚIONRI ELECTRICE: 

  1. STANDUL-MAINA ASINCRON TRIFAZAT comandat în dou sensuri: Profesorul va prezenta scopul i obiectivele lucrrii aplicative, componena standului, rolul funcional al fiecrui element component al standului. Se vor identifica, împreun cu cursanii, bornele mainii din cutia de borne precum i tipul de conexiune utilizat în aplicaie (stea sau triunghi). Se va prezenta automatul cu cele dou contactoare destinat comenzii micrii în dou sensuri a MAS. Profesorul va insista pe rolul automeninerii comenzii i pe rolul interblocrii comenzilor. Se va evidenia funcionarea în impulsuri i funcionarea de durat a MAS comandat prin cele dou contactoare de sens. Se va discuta schema electric desfurat a circuitelor de comand. 
  1. STANDUL-MAȘIN ALIMENTAT PRIN INVERTOR U/F: Profesorul va prezenta scopul i obiectivele lucrrii aplicative, componena standului, rolul funcional al fiecrui element component al standului. Se va prezenta schema bloc a standului, rolul i locul invertorului în cadrul standului. Se va prezenta invertorul ca intrri i ieiri, posibilitile de programare i legare a invertorului. Se va prezenta alimentarea invertorului la tensiunea reelei de 220 V, 50 Hz i ieirile trifazate ale acestuia. Se va prezenta schema electric din jurul invertorului. Se va prezenta posibilitatea schimbrii sensului de rotaie a mainii asincrone prin simpla comand a invertorului. Se vor stabili de ctre cursani, tabele prin care se stabilete legtura direct între frecvena stabilit prin invertor i turaia la arborele mainii.  
  1. STAND PENTRU STUDIUL MAINILOR ELECTRICE: Profesorul va prezenta scopul i obiectivele lucrrii aplicative, componena standului, rolul funcional al fiecrui element component al standului. Se va prezenta maina asincron monofazat i trifazat, diferene, asemnri, conexiuni la borne. Se va prezenta sarcina mecanic a celor dou maini electrice-generatorul sincron de 12 V, 200W. Se vor prezenta circuitele electrice din aval a generatorului sincron care vor asigura sarcina electric a acestuia i implicit sarcina mecanic a celor dou motoare. Se vor întocmi tabele cu rezultatele citirilor pe aparatele de pe stand, prin care se va determina indirect, consumul de putere din reea, puterea mecanic la arborele mainilor. 

DOMENIUL AUTOMATIZRI:  

  1. STANDUL PENTRU STUDIUL SENZORILOR: Profesorul va prezenta scopul i obiectivele lucrrii aplicative, componena standului, rolul funcional al fiecrui element component al standului. Se vor prezenta senzorii mecanici, inductivi, capacitivi, optici. Se va prezenta construcia i funcionarea acestora. Se va insista pe modalitatea de realizare a conexiunilor la intrrile PLC. Legtura dintre tensiunea de alimentare a senzorilor i „energizarea” intrrilor PLC. Se va întocmi un program pe PLC pentru identificarea senzorilor. Se va stabili legatura între fiecare senzor i ieirile din PLC. Cu ajutorul osciloscopului intern al PLC se va stabili dependena ieirilor din PLC de starea intrrilor prin fiecare tip de senzor. Se va întocmi împreun cu cursanii un program care s permit succesiunea de micri de la un senzor la altul. 
  1. STANDUL-CONTROLUL MCC PRIN PLC: Profesorul va prezenta scopul i obiectivele lucrrii aplicative, componena standului, rolul funcional al fiecrui element component al standului. Se va prezenta structura mecanic, convertorul electromecanic, convertorul rotaie în translaie i legtura cu senzorii. Se trece la descrierea detaliat a schemei bloc i a schemei electrice desfurat a standului. Se va prezenta principiul schimbrii sensului de rotaie a motorului de curent continuu cu excitaie derivaie aplicat în acest caz (puntea H). Se va prezenta posibilitatea realizrii schimbrii direct din PLC sau prin elemente intermediare de tip relee intermediare. Se va prezenta programul introdus în PLC care permite deplasarea carului mobil între doi senzori. Se vor purta discuii în legtur cu includerea senzorilor în program. 
  1. STANDUL PENTRU STUDIUL MPP COMANDAT PRIN PLC: Profesorul va prezenta scopul i obiectivele lucrrii aplicative, componena standului, rolul funcional al fiecrui element component al standului. Profesorul va prezenta standul, prile componente, legturile electrice între elementele standului, motorul pas cu pas, tipul acestuia, PLC-ul tipul acestuia. Se prezint sursa de alimentare a PLC i sursa de alimentare a motorului pas cu pas având ca driver un PLC. Se prezint cursanilor schema bloc i schema electric desfurat a standului. Se prezint PLC ca sistem de programare i comand a micrilor motorului pas cu pas. Se introduce un program pentru o anumit vitez a motorului stabilindu-se frecvena de comutaie a ieirilor PLC. Se discut cu cursanii programul instruciune cu instruciune. Se stabilesc duratele impulsurilor pentru inerea în câmp a bobinelor motorului pas cu pas. Se trag concluzii i se solicit cursanilor întocmirea de programe pentru diverse situaii de viteze de micare a motorului pas cu pas. 
  1. MOTORUL DE CURENT CONTINUU CU DRIVER: Profesorul va prezenta scopul i obiectivele lucrrii aplicative, componena standului, rolul funcional al fiecrui element component al standului. Se va prezenta motorul de curent continuu cu excitaie serie 12V, 120W, modul de funcionare i posibilitile de schimbare a sensului de rotaie. Se va prezenta driverul specific, schema bloc, conexiunile acestuia i alimentarea. Se vor identifica posibilitile de comand prin driver i se vor urmri efectele schimbrii parametrilor prin elementele de reglaj disponibile. 

4.      REZULTATE PALPABILE ȘI IMEDIATE

4.1 Competențe generale dobândite:

  •  Identific tipuri de automate programabile și recunoaște configurația schemelor bloc;
  • Stabilește limbajul de programare folosind diagrame Ladder pentru diverse aplicații de automatizare;
  •  Însușirea diverselor tipuri de învțare de acționri pneumatice și acționri electrice: auditiv, vizual, practic, lucru în echip;
  • Evaluare final a competențelor folosite. 

4.2 Competente individuale dobândite: 

Competențe personale:

  •  Folosirea cunoștințelor de specialitate;
  • Lucrul sistematic, eficient;
  •  Alegerea metodelor și mijloacelor de lucru optime;
  •  Folosirea standardelor și asigurarea calitții.

 Competențe metodice

  •  Planificare și execuția independent;
  • Defalcarea sarcinilor complexe și gsirea de alternative;
  •  Dezvoltarea de strategii de soluționare a problemelor. 

Competențe sociale

  • Lucrul în echip;
  •  Integrarea dinamic în grup;
  • Schimbul de informații. 

Competențe personale

  • Dezvoltarea atenției și responsabilitții;
  • Implicarea flexibil în situații noi;
  • Creativitatea și autocritica.


Daca sunteti interesati de acest program, va rugam sa contactati specialiștii noștri:

Sibiu - Romania
Str. Ludos, bl.52, 550148
Telefon :   +40 369 408.948
Fax :         +40 369 408.948
Mobile :    +40 744 703.966

E-mail : didactic@teraimpex.ro       
Site : www.teraimpex..ro